Actually, Someone WILL Partner with Boston Herald

July 25, 2015

Yesterday the hardreading staff noted the failure of the Boston Herald to cover – or even acknowledge – the (Not So) Great Boston 2024 Debate sponsored by FOX 25 and the Boston Globe.

Coincidentally, we had also received this note from a splendid reader:

Just a thought: Fox25 used to partner often for debates with the Herald. Not last night. The Herald used to partner with Suffolk to run [David] Paleologos polling. That’s gone.

Why won’t anyone partner with the Herald anymore? Afraid of catching something?

 

Well, another splendid reader subsequently sent this:

I’d just like to offer a tiny factual correction to your “splendid reader’s” premise that no one partners with the scrappy tabloid anymore for fear of [Herald] cooties. Or maybe Andy Card is a thrill seeker who likes to stare the danger of catching acute Heraldylococcus in the face:

http://franklinpierce.edu/about/news/Herald-Pierce-Innovative-Partnership.htm

 

Not to get technical about it, eh?

On a sad side note, this went out on the Twitters yesterday afternoon.

 

Screen Shot 2015-07-25 at 2.03.33 PM

 

No reporters affected, but bad news regardless.


Herald Dogs Times On Jimmy Savile Row; Globe Just Dodges

October 26, 2012

The Boston Herald has been on the BBC/Jimmy Savile scandal like Brown on Williamson, and today’s edition extends the drumbeat.

Despite gaffe, Times’ Sulzberger gives Thompson vote of confidence

New York Times Co. Chairman Arthur Sulzberger Jr., who has been acting as interim CEO, offered a vote of confidence for embattled incoming CEO Mark Thompson today, but also made a gaffe on the company’s earnings call that linked him to the late BBC alleged sex predator Jimmy Savile.

“We’re delighted to welcome Mark Thompson,” said Sulzberger, reiterating the former BBC director general’s Nov. 12 start date at the Times.

Then, Sulzberger referred to the alleged pedophile and longtime BBC TV host as “Mark Savile” before correcting himself.

Sulzberger also sent a letter yesterday to Times staffers (who are embroiled in a contract dispute with Times management) that said this in part (via Romenesko.com):

At the New England Media Group, BostonGlobe.com recently marked its one-year anniversary and continues to make steady progress in growing paid digital subscriptions. The team has implemented a variety of initiatives to increase reader interest and engagement, and to strengthen subscription opportunities. And the August launch of Boston.com’s new live streaming radio station, RadioBDC, is just the latest of the site’s ongoing efforts to broaden its reach in the market.

I want to address a topic that has been on many people’s minds. You no doubt have read the recent reports of a controversy regarding the BBC’s decision in late 2011 to cancel a news story investigating allegations of sexual abuse and molestation by an on-air BBC talent, Jimmy Savile, who died last year. Mark has provided a detailed account of that matter, and I am satisfied that he played no role in the cancellation of the segment.

Meanwhile, the Times’ kissin’ cousin Boston Globe has played no role in examining its connection to the Mark Thompson rumpus.

Here’s what the hardsearching staff found on the Globe website around 1 am:

Try fewer keywords?

Try more coverage, Globeniks.